sobota 14. února 2015

Slaný koláč s pórkem a ricottou

Vážení,
tak tohle je další luxusní záležitost, kterou prostě musíte vyzkoušet. :-) Ricottu jsem měla poprvé a jsem nadšená. Celozrnný korpus ze špaldové mouky je odlehčený, tedy dietněnšjí než běžné recepty. Musím se přiznat, že recept na těsto jsem našla na stránkách www.vimcojim.cz. Nechtělo se mi dělat těsto z hromady másla.... Není sice tak křehké, ale já jsem si fakt pochutnala. Pórek jsem chtěla původně nejdříve podusit, ale zapomněla jsem na to. A jsem ráda, protože takhle si zachoval svoji chuť i barvu. Trošku tam křupe, ale mě osobně zelenina nechutná, když je totálně na kaši.
 
Potřebné suroviny na těsto:
  • 200g špaldové mouky
  • 150g bílého jogurtu
  • 3 PL olivového oleje
  • 1/2 ČL soli
Na náplň:
  • 1 větší pórek
  • 8ks sušených rajčat (v oleji)
  • 1 ricotta (250g)
  • 1 cottage cheese (150g)
  • 2 vajíčka
  • 80ml polotučného mléka
  • bazalka, sůl, pepř
  • 3 plátky schwarzwaldské šunky, pršutu atp. (nemusí být)
Nejdříve si smíchejte suroviny na těsto a prohnětejte pořádně rukama. Zabalte do fólie a nechte alespoň 1h v ledničce. Já si těsto udělala den předem.

Zapněte troubu na 180° a připravte si náplň. Pórek nakrájejte na tenká kolečka, sušená rajčata nechte trochu okapat a nakrájejte je na drobné kousky. Smíchejte pórek, rajčata, riccottu a cottage, přidejte bazalku a promíchejte. Zvlášť si rozšlehejte vejce s mlékem, osolte a opepřete.

Těsto vyválejte tak aby bylo větší než dortová forma. Tu jen lehce vymažte olejem, vložte do ní těsto tak, aby mělo cca 1,5cm vyvýšené okraje. Na těsto vysypte pórkovou směs a uhlaďte, zalijte vejci s mlékem a poklaďte schwarzwaldskou šunkou a dejte péct na 40 minut. Hlídejte si, aby se vám koláč zvrchu nespálil. Já jej musela po 30 minutách přikrýt alobalem.


Žádné komentáře:

Okomentovat