středa 25. února 2015

Čočka a la Egypt

Recept jsem si kdysi dávno (ještě před příchodem počítačů, takže je to fakt hooodně dávno :-D) opsala do své kuchařky a už jsem takhle čočku vařila hodněkrát a vždycky mi chutnala. Víc než česká klasika na kyselo s párkem... Jen jsem tam tentokrát přidala i Shoyu, ale můžete ji klidně vynechat. Ničím jsem jí nezahušťovala, přijde mi to zbytečné. Jestli je to "egyptská" verze čočky fakt nevím, ale původní název se mi líbil, tak jsem ho zachovala. Tak hlavně, aby vám taky chutnalo! :-)

Potřebné suroviny na cca 4 porce:
  • 250g čočky v suchém stavu
  • 1 střední mrkev
  • 1 střední petržel
  • kousek celeru (asi 1/8 malé bulvy)
  • 3 stroužky česneku
  • 4 menší rajčata
  • vždy po dvou špetkách majoránky, bazalky a oregana
  • 2 bobkové listy
  • 1 PL octa
  • 1/2 PL Shoyu (nemusí být)
  • sůl
  • slunečnicový olej
Čočku propláchněte a namočte ji přes noc. Pak vodu slijte, čočku znovu propláchněte a dejte vařit s bobkovými listy. To zabere zhruba půl hodinku.

Mezitím si oloupejte a nahrubo nastrouhejte všechnu kořenovou zeleninu. Rajčata nařízněte, spařte v horké vodě, poté je ponořte do studené vody. Takhle vám půjdou krásně oloupat. Na pánvi rozehřejte malé množství oleje a krátce osmahněte mrkev, celer a petržel, pak přidejte prolisovaný česnek a oloupaná rajčata nakrájená na kostičky. Podlijte trochou vody a duste přikryté 5 minut.

Uvařenou čočku slijte (můžete tam nechat trochu vody). Přidejte ji k podušené zelenině. Teprve nyní vše ochuťte bylinkami, octem, Shoyu a na závěr dle chuti dosolte. Bylinek dávám skutečně velké špetky.

Můžete jíst samotné, s celozrnným pečivem, nebo třeba i kuskusem.

Žádné komentáře:

Okomentovat