neděle 28. září 2014

Zelný salát s mrkví

Pěkný večer,

už dávno jsem chtěla vyzkoušet domácí zelný salát a stále jsem neměla odvahu. Zbyla mi půlka hlávka zelí, takže jsem se konečně odhodlala a fakt to stojí za to! Zelí krásně zkřehlo, takže jsme si vážně pošmákli. Suroviny si uzpůsobte podle toho, kolik zelí máte...



Suroviny:
  • 1/2 hlávky zelí (cca 500g)
  • 2 mrkve
  • sůl
  • ocet
  • cukr
  • slunečnicový olej

Zelí nakrouhejte nebo prostě nařezejte na skutečně tenké nudličky. Mrkev nastrouhejte nahrubo. Obojí dejte do mísy a zalijte horkou vodou a nechte chvíli odstát. Pak vodu slijte. Tento krok můžete vynechat, ale četla jsem, že tohle je lepší na slinivku a navíc podle tradiční čínské medicíny je to lepší, než jíst zeleninu (i ovoce) úplně syrové... :-)

Pak zelí osolte a pořádně promačkejte rukama. Tenhle krok je velmi důležitý, aby zelí zkřehlo. Takže fakt mačkejte silně a několik minut. Pak dle chuti přilijte ocet, oslaďte cukrem a dejte tak 1PL oleje.

Je ideální nechat salát odležet aspoň hodinu. Můžete cukr a ocet vynechat a ochutit jen citrónovou šťávou.
Ale upřímně, s octem a cukrem je to lepší.. :-)

Tak to zkuste. Na blížící se zimu je to ideální vitamínová bomba.

Zdeňka

Žádné komentáře:

Okomentovat