pátek 19. září 2014

Cizrnová pomazánka

Hezký den,

tak tomuhle říkám dokonalé spojení chutí... Domácí celozrnný chléb (viz předchozí recept) s domácí cizrnovou pomazánkou a jablkem... Recept se vlastně moc neliší od toho co jsem dávala na cizrnovou kaši, jen je jeho konzistence jemnější, tudíž lze namazat i na chleba. :-) Opět jsem bojovala s rozmixováním, nejdříve jsem to zkusila v mixéru a pak jsem zbytek dokonala ručním mixérem... :-)



Potřebné suroviny:
  • 150g suché cizrny
  • cca 1dcl vývaru z cizrny
  • 2 PL tahiny (sezamová pasta)
  • 1 ČL římského kmínu
  • sůl
  • 2 PL citrónové šťávy
  • 3 stroužky česneku (větší)

Nejdříve si musíte cizrnu namočit aspoň na 12h, takže ideálně přes noc. Potom v té samé vodě uvaříte do měkka, což mě trvá vždycky tak přes hodinu. Vodu můžete mírně osolit. Vývar slijte do misky a nechte obojí vychladnout. Poté rozmixujte všechny suroviny kromě tahiny. Vývaru je potřeba asi 1dcl, v případě potřeby ještě trochu dolijte... Tahiny se dává do již umixované cizrny, jinak by se vám ji nepodařilo tak dobře rozmixovat. (Což mě se nepodaří nikdy, ale to je asi méně výkonným mixérem...).

Někdo přidává ještě olivový olej, ale mě přijde tahiny dostatečné co se tuků týče. :-) Tady nedoporučuji suroviny nahrazovat jinými, např. římský kmín klasickým, protože právě on spolu s tahiny tomu dodává ten správný šmrnc...

Zdeňka

Žádné komentáře:

Okomentovat