neděle 14. září 2014

Celozrnné ovesné sušenky

Hezký večer všem,

chtěla jsem upéct domácí sušenky, které by mohl i můj 13 měsíční syn, takže aby byly zdravé a málo slazené. Našla jsem spoustu receptů, kterými jsem se inspirovala, ale jak už mám ve zvyku, tak jsem zaexperimentovala. Upřímně, nejde o žádné křupavé sušenky a jsou skutečně málo sladké, ale pokud někdo nechce jíst "klasické" sladké, tak to je ideální. Navíc, můžete pokaždé vyzkoušet jinou chuť doplněním jiných ingrediencí, např. oříšků, semínek, jiné druhy sladidel atd. 




Suroviny na jeden plech (cca 13 ks):
  • 80g jemně mletých celozrnných vloček
  • 50g hladké špaldové mouky
  • 50g hrubé špaldové mouky
  • 3/4 sklenky podmáslí
  • 1 vajíčko
  • 2 PL kukuřičného sirupu
  • hrst rozinek
  • 1/2 ČL kardamonu (pokud nemáte použijte třeba skořici)
  • špetka mletého muškátového oříšku
  • špetka soli
  • 2 ČL prášku do pečiva
Nejdříve smíchejte suché suroviny a pak pak přidejte vajíčko a podmáslí. Řádně promíchejte. Lžící přendejte na plech vyložený pečícím papírem a pečte v předem vyhřáté troubě na 180st cca 20 minut.

Je to vážně velmi rychlé, sušenky jsou vláčné a mě chutnaly. Ale znovu upozorňuji, jsou fakt málo sladké. Kdo raději sladší, přidejte víc sirupu, nebo jiného sladila, příp. víc rozinek, sušeného ovoce...
 

Snad se vám povedou, budu ráda za komentáře!

Zdeňka

1 komentář:

  1. Dnes jsem je zkusila. Jsou jednoduché a výborné. Maličko jsem si to upravila. Místo rozinek jsem dala kustovnici a přidala pár slunečnicových semínek. Nemám kukuřičný sirup, tak jsem tam vrazila třinový cukr. Jen 1 PL lžíci ne zcela plnou. Kustovnice to pěkně osladila. Rychlé a dobré.

    OdpovědětVymazat