čtvrtek 11. září 2014

Celozrnný dýňový koláč

Pěkný den,

tohle byla moje premiéra dýňového koláče a hned jsem si ho zamilovala... Je fakt výborný, ten musíte zkusit! Přiznávám se, že tentokrát jsem experimentovala jen velmi málo, vlastně jsem si jen upravila poměr klasické a celozrnné mouky a přidala svoji oblíbenou ječnou. Ale stačí, když použijete třeba jen celozrnnou pšeničnou mouku, ostatně tak je to i v tom originálním receptu.




Potřebné suroviny na těsto:
  • 100g polohrubé mouky
  • 100g celozrnné špaldové mouky
  • 50g celozrnné ječné mouky
  • 2 lžíce třitnového cukru
  • špetka soli
  • 125g změklého másla
  • 1 vejce
  • nastrouhaná kůra z 1/2 citrónu
Suroviny na náplň:
  • 1 menší dýně Hokaido (resp. 1 hrnek dýňového pyré)
  • 3 PL javorového sirupu
  • 2 PL medu
  • 2 vejce
  • šťáva z 1/2 citrónu
  • 2 PL zakysané smetany
  • špetka skořice
  • hrst ořechů (já použila mandle a lískové)
  • 100g sušených meruněk
Suché suroviny na těsto vč. citrónové kůry smíchejte dohromady. Přidejte změklé máslo a vajíčko a rukama prohnětejte v tuhé těsto. Přikryjte fólií a dejte do ledničky odpočinout.

Mezitím oloupejte dýni, zbavte ji semínek a nakrájejte na kostky. Uvařte v menším množství vody do měkka (cca 15 - 20 minut). Pak vodu slijte, dýni rozmačkejte nebo rozmixujte. Nechte vychladnout. Odměřte si ten jeden hrnek pyré a zbytek použijte třeba na polévku nebo kaši - mrkněte na další moje recepty. :-) Přidejte sirup, med, vajíčka, citrónovou šťávu, smetanu a skořici. Ušlehejte v hladký krém. Bude hodně tekutý, ale nelekejte se, vajíčko to hezky spojí.



Vymažte máslem koláčovou nebo dortovou formu o průměru 28cm. Těsto vyjměte z ledničky, trošku si ho rozválejte mimo formu a pak si tu placku vložte do formy a vytvarujte prstama vyšší okraje. Těsto se má na několika místech propíchnout vidličkou. Já na to zapomněla a nic se nestalo... :-) Pak posypte posekanými ořechy a na menší kousky nakrájenými sušenými meruňkami. Nalijte na to dýňovou náplň a pečte v předem vyhřáté troubě na 180st 40 minut.

Originální recept najdete zde: http://dolcevita.blog.cz/0711/dynovy-kolac-pumpkin-pie-americka-klasika

Ať vám chutná!

Zdeňka



Žádné komentáře:

Okomentovat