čtvrtek 25. září 2014

Zapečené papriky s kuskusem a mletým masem

Hezký den všem,

můj dnešní výborný oběd. :-) Naplnila jsem tím 3 velké papriky a 1 cuketu a ještě mi směs zbyla. Takže klidně byste tím naplnili ještě 1 - 2 papriky. Množství si tedy přizpůsobte podle počtu osob... Tohle je tak pro 5 lidí. :-)



 Potřebné suroviny:
  • 500g mletého hovězího masa
  • 200g kuskusu v suché stavu
  • 1 cibule
  • 100g hrášku
  • 100g kukuřice
  • 3 velké papriky
  • 1 cuketa
  • pažitka, oregano, 
  • sůl, drcený kmín
  • olej
  • případně tvrdý sýr na posypání
Kuskus zalijte horkou vodou, přikryjte a nechte 10 minut odstát. Cibuli nakrájenou na kostičky osmahněte na trošce oleje do zesklovatění. Pak přidejte mleté maso, osolte, ochuťte kmínem a oreganem a podlijte trochou vody. Duste cca 10 minut. Pak přidejte hrášek s kukuřicí a duste ještě dalších 5 minut.

Nakonec přimíchejte do směsi změklý kuskus a nakrájenou pažitku. Paprikám odřízněte vršky, tak aby vznikla "čepička". Vydlabejte semínka. Cuketu rozřízněte na půl a vydlabejte.


Naplňte papriky i cuketu směsí. Papriky jsem podlila trochou vývaru z masa, cuketu jsem položila na pečící papír a přikryla alobalem, aby se směs nevysušila. Papriky jsou přikryté "čepičkami", takže ty už přikrývat nemusíte.

Pečte na 180st. 30 minut. Ihned po vyjmutí můžete ještě posypat sýrem.

Ať vám chutná.

Zdeňka

Žádné komentáře:

Okomentovat