pondělí 1. září 2014

Květáková polévka s chia semínky

Hezký den,

opět recept co dům dal a povedlo se. Je to obyčejná polévka, ale chuťově fakt dobrá, chia semínka to obzvláštní, ale když je nemáte, tak vůbec nevadí. Můžete použít jiné, třeba sezamové nebo lněné.



Suroviny na cca 2,5l polévky:
  • 2/3 menšího květáku
  • 3 středně velké mrkve
  • 1/3 menšího celeru
  • 1 jarní cibulka
  • 2 česneky
  • 4 hrsti ovesných vloček
  • zeleninový bujón 
  • chia semínka
  • plátek másla
  • pažitka, petrželka
 
Květák rozdělte na malé růžičky, mrkev a celer nakrájejte na kousky, cibuli na kolečka. Česnek utřete. Na másle osmahněte cibulku s česnekem, pak přidejte ještě mrkev a celer a za stálého míchání nechte ještě chvíli osmahnout. Poté zalijte horkou vodou, přidejte bujón (např. Wurzl), květák a ovesné vločky. Vařte asi 10 minut. Na závěr přidejte chia semínka (dávala jsem od oka, ale tak 1PL určitě) a povařte ještě minutku. Po vypnutí sporáku přidejte ještě bylinky a podávejte.

Zelenina se díky krátkému vaření nerozvaří úplně, je mírně křupavá, takže kdo raději úplně rozvařenou zeleninu, ať vaří déle než jsem uvedla...

Přeji dobrou chuť.

Zdeňka


2 komentáře:

  1. Jako naprostý laik zdravého mlsání :-) jsem se pro začátek rozhodla vyzkoušet právě tuto polévku, na které se nedalo vlastně vůbec nic zkazit. Chutnala jak mně, tak i příteli :-) Tento blog sleduji už nějakou chvíli a musím říct,že mě hrozně baví, recepty jsou plné zajímavých ingrediencí (které postrádám, tudíž budu muset dokoupit :-) ) a hlavně nejsou ani nijak náročné na přípravu,což ocení nejedna z nás, že ano? :-) Za mě jednička s *! Jen tak dál, Zdeničko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za krásný komentář! :-) Suroviny se dají ve valné většině nakoupit již v "normálních" obchodech a většinou nejsou ani drahé, takže věřím, že brzy zase něco vyzkoušíš! :-)

      Vymazat