pondělí 1. září 2014

Jáhlová kaše s dýní

Pěkný večer,

inspirovala jsem se příkrmem, který jsem vařila svému synovi a vykouzlila jsem tuto kaši. Moc jsem si pochutnala, určitě ji zkuste! :-)



Suroviny na cca 2,5l kaše:
  • 1ks dýně hokaido (cca 1kg)
  • 1 jarní cibulka
  • 1 mrkev
  • 1 hrnek jáhlových vloček
  • malý stroužek česneku
  • olej z vlašských ořechů (můžete nahradit jiným)
  • zakysaná smetana
  • dýnová semínka
  • sůl 
Pokud má dýně hezkou slupku, tak ji nemusíte loupat. Pouze vydlabejte semínka a nakrájejte na kostičky. Mrkev na hrubší půlkolečka, cibulku a česnek na kolečka. Na oleji osmahněte cibulku s česnekem, přidejte mrkev a dýni a zalijte horkou vodou. Vařte 15 minut. Pak osolte a přidejte hrnek jáhlových vloček a vařte dalších 5 minut. Můžete použít i klasické jáhly, ty je pak zapotřebí dát vařit s dýní hned, protože ty se vaří cca těch 20 minut.

Na talířku ozdobte zakysanou smetanou a nasucho opraženými dýňovými semínky.

Dobrou chuťvám přeje Zdeňka.




2 komentáře:

  1. Další chutný pokrm! Jedinou připomínku mám k dýni, se kterou jsem měla premiéru a celkem jsem se s její přípravou prala :-DD Jinak nemám co vytknout, opravdu jsem si pochutnala.

    OdpovědětVymazat
  2. Jé Evi, ty jsi se na to vrhla! To je super! Jooo, dýně je potvůrka. :-) Ale když se nemusí loupat (což já tedy fakt dělám jen kvůli malému, nebo když je škaredá slupka - a proto kupuji jen ty s hezkou :-D) tak to jde.. Nejlepší je ji rozčtvrtit a pak ty semínka vydlabat polévkovou lžící. :-)

    OdpovědětVymazat