středa 2. července 2014

Vepřové maso na zelenině s kukuřičnou kaší

Hezký večer,

tak abyste si nemysleli, že jsem vegetarián, tak tady je první masitý pokrm. :-)



Potřebné suroviny na 3 porce:
  • 1 větší cuketa
  • 15 cherry rajčat
  • 3 bílé papriky
  • řapíkatý celer s natí (nemusí být)
  • 350g vepřového masa
  • čerstvý rozmarýn
  • olivový olej
Suroviny na kukuřičnou kaši:
  • 150g kukuřičné krupice nebo polenty
  • širší plátek másla
Maso nakrájejte na tenké plátky a zprudka osmahněte z obou stran na pánvičce, jen aby se maso zatáhlo. Cuketu nakrájejte na plátky (já jsem ji i loupala kvůli malému, ale jinak bych ji nechala se slupkou), rajčata nakrájejte na půlky, bílé papriky zbavené semínek rozkrojte také na polovinu. Řapíkatý celer mi zbyl, takže jsem ho přiložila, jen asi 5 horních částí stonků s natí, ale není nutný.


Větší pekáč potřete olivovým olejem, rozložte nejdříve cuketu, pak papriky, rajčata a celer. Mírně osolte. Stejně tak osolte opečené maso z obou stran a položte jej na zeleninu. Několit snítek rozmarýnu nakrájejte na menší kousky a poklaďte jimi maso. Pár snítek jsem rozhodila i do zeleniny. S rozmarýnem to rozhodně nepřehánějte, je velmi aromatický. Vše nakonec ještě mírně postříkejte olivovým olejem a podlijte vodou.



Pečte přikryté v předem vyhřáté troubě na 180st cca 60 minut. Během pečení je třeba polévat maso vypečenou štávou, aby se příliš nevysušilo. Také jsem musela několikrát dolévat vodu, aby se zelenina nepřipalovala.

Mezitím si můžete připravit kukuřičnou kaši. Buď si kupte instantní polentu. Výhoda je v tom, že se vaří jen pár minut. Já dělala z kukuřičné krupice (polenta došla :-D) a tu je nejlepší hodinu předem namočit ve studené vodě. Pak ji mírně osolte, přidejte plátek másla a vařte 20minut za (téměř) stálého míchání. Odstavte, přikryjte poklicí a nechte ještě 10 minut dojít.

Pokud vám během vaření kaše příliš rychle zhoustne, dolijte trochu vody. Já během vaření dolévám klidně i 3-4x. Je to lepší, než to na začátku přehnat s vodou a pak mít kaši až příliš řídkou.

Výborně se k tomu hodí okurkový salát s jablečným ocetem (1PL) a agávovým sirupem (1ČL).

Přeji dobrou chuť.

Zdeňka





Žádné komentáře:

Okomentovat