úterý 29. července 2014

Celozrnný kuskus s mangoldem

Dneska jsem měla plodný den a tak se s vámi podělím ještě s tímto vynikajícím salátem. Koupila jsem na trzích mangold a hledala jsem, co s ním... Žádný recept se mi úplně nelíbil, nebo jsem na to doma neměla suroviny, tak jsem se recepty inspirovala, ale stejně nakonec upravila podle svého. Musím říct, že jsem si velmi pochutnala! :-)



Suroviny na 1 porci:
  • 70g celozrnného kuskusu
  • 2 listy mangoldu
  • 1 stroužek česneku
  • 1/4 cibule
  • plátek másla
  • 1 rajče
  • 3 plátky kvalitní šunky
  • 2 ČL oleje z kukuřičných klíčků (nebo jakýkoli jiný)
  • 2 ČL balzamikového octa
Kuskus zalijte horkou vodou a nechte v zakryté nádobě nabobnat. Listy mangoldu nakrájejte na kousky (použila jsem pouze listy, bez stonku), cibuli na měsíčky. Na másle nechte zesklovatět cibuli, pak přidejte mangold a nechte asi 1 minutu listy zavadnout. Cibule zůstane ještě mírně křupavá a mangold ztratí na hořkosti, ale zachová si svoji strukturu a svěžest.

Česnek utřete a smíchejte v malé misce s olejem a octem. Na talířek si dejte kuskus, na něj poklaďte mangold a na tenké plátky nakrájenou šunku. Rajče nakrájejte na osminky a přidejte ke kuskusu. Zalijte zálivkou.

Mangold i kuskus byste měli nechat mírně vychladnout, salát by neměl být horký, ale zhruba o pokojové teplotě. Mě tedy velmi chutnal a protože mi zbylo ještě hodně mangoldu, zítra si ho udělám zase! :-))

Přeji dobrou chuť.

Zdeňka

Žádné komentáře:

Okomentovat