neděle 20. července 2014

Špagety se zeleninou a koriandrem

Hezký den,

měla jsem chuť na špagety, ale zároveň na něco letně svěžího. Myslím, že se mi to povedlo, moc jsme si pochutnali!



Potřebné suroviny na 2 porce:
  • špagety (množství jak jste zvyklí)
  • 2 větší zralá rajčata
  • 1 větší cuketa
  • 1 jarní cibulka
  • 3 stroužky česneku
  • 4 plátky Jalapenos (nemusí být, ale je to pak krásně mírňounce pálivé)
  • čerstvý koriandr
  • niva (hodil by se i parmazán, nebo jiný jemu podobný sýr)
  • olivový olej
  • sůl
Špagety dejte vařit do osolené vody. Rajčata nakrájejte na menší kostičky. Cibulku rozdělte na dvě části - zelenou nať nakrájejte na plátky a dejte stranou. Bílou část nakrájejte na tenké půlměsíčky. Já měla cibulku z farmářských trhů, takže byla hlavička cibule větší, než jak prodávají v obchodech.. Jinak použijte ještě i trochu klasické cibule. Cuketu oloupejte a pak ji škrabkou nastrouhejte na dlouhé plátky dokud se neobjeví semínka. Část se semínky si schovejte do jiného pokrmu. :-) Česnek utřete najemno.

Na pánvi rozpalte olej a zprudka osmahněte půlměsíčky cibule. Přidejte rajčata a 2 stroužky česneku a smažte asi 3 minuty. Pak přidejte plátky cukety, jalapenos nakrájené na menší kousky a zelenou část cibulky a za občasného míchání smažte ještě dalších max. 5 minut. Cuketa musí zůstat lehce křupavá. Po vypnutí přimíchejte ještě poslední stroužek česneku a osolte.

Na talířek dejte špagety, na ně zeleninovou směs a nastrouhejte nivu. Ozdobte pokrájeným čerstvým koriandrem.

Výsledek mě mile překvapil, bylo to fakt výborné. Jen se musím přiznat, že špagety byli mírně suché. Mě osobně to moc nevadilo, chuťově to bylo naprosto bombastické, ale kapka olivového oleje by tomu neuškodila. :-)

Musím se "pochlubit", že tohle jsem si tedy vymyslela úplně sama a jsem na recept náležitě hrdá, tak budu ráda pokud vám bude taky chutnat! :-)

Zdeňka

Žádné komentáře:

Okomentovat