pátek 2. ledna 2015

Celozrnný mrkvový dort

No a pro nás dospěláky jsem udělala tento vláčný a lahodný dort, kde už sice nějaký ten cukr je, ale myslím, že stále v normě. Příště ho dám snad i o něco méně, mrkev a banán to tady dost osladili.

Suroviny na těsto:
  • 1 hrnek celozrnné pšeničné mouky
  • 2 vajíčka
  • 2 středně velké mrkve
  • 1 zralý banán
  • 3/4 hrnku oleje
  • menší 1/2 hrnku třtinového cukru
  • 1 ČL sody
  • 2 ČL skořice
  • špetka soli
  • 2 hrsti slunečnicových semínek
Suroviny na polevu:
  • 250g tučného tvarohu
  • 2PL citrónové šťávy
  • 1 PL medu
  • 5 špetek sušené pomerančové kůry (nebo můžete použít i strouhanou kůru z pomeranče nebo citrónu)
Nejdříve rozšlehejte vajíčka s cukrem, pak přilijte olej a pořádně promíchejte. Banán rozmačkejte vidličkou a vmíchejte do našlehaných vajíček. Přisypte mouku, sodu a skořici a až na úplný závěr nahrubo nastrouhané mrkve a semínka. Těsto nalijte do dortové formy vyložené pečícím papírem a pečte na 180° cca 30 - 40 minut. Propečenost zkoušejte špejlí.

Až korpus vychladne, tak jej potřete tvarohovou polevou a uchovávejte v chladu, pokud tedy bude co uchovávat, my už máme za dnešek půlku snězenou. :-)




2 komentáře:

  1. Jemný, vláčný, chuťově výborný. ..dávám do svých oblíbených receptů...příště zkusím ubrat trochu cukru....alespoň jej budu moct spořádat celý sama:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jsem moc ráda, že chutnal! Já jsem ho teď dělala znovu a vyzkoušelo ho vážně již několik lidí a všem moc chutnal. :-) A já taky příště uberu cukru, viděla bych to takna 1/4 šálku cukru.

    OdpovědětVymazat