pondělí 13. října 2014

Salát z červené řepy se smetanou

Jak řepu fakt nemám ráda, tak v tomhle podání jsem ji snědla celou misku! :-)



Potřebné suroviny:
  • 1 větší (nebo 2 menší) řepy
  • cca 2cm kousek křenu
  • zakysaná smetana
  • sůl
Po druhé zkušenosti doporučuji si koupit menší bulvu řepy, rychleji se uvaří... Já ji tedy pekla, protože jsem ji dělala společně s masem, ale na tenhle recept bohatě postačí když ji uvaříte. Řepu opláchněte a dejte ji neoloupanou vařit do hrnce s vodou. Menší řepa se vaří cca 1hodinu, větší klidně i dvě... To, že je řepa uvařená zjistíte jako u brambor - propíchnutím špejlí...

Po uvaření nechte řepu trochu zchladnout, omyjte ve studené vodě a oloupejte. Teď ji buď můžete nastrouhat najemno, nebo já jsem zvolila méně pracnější variantu a řepu jsem nakrájela na kostičky a rozmixovala. Ale samozřejmě ne úplně do hladka. Nastrouhejte najemno i křen a pokud budete mixovat, tak ho přidejte  k řepě a taky rozmixujte.

Po troškách přimíchejte smetanu (schválně neudávám množství, záleží totiž na velikosti řepy, takže dejte smetany podle množství řepy) a dle chuti dosolte.

Zdeňka



Žádné komentáře:

Okomentovat