úterý 7. října 2014

Cuketové placky s krůtím masem

Krásný večer všem,

dnes se mi podařilo vykouzlit tuhle bezlepkovou, lehkou a fakt dobrou večeři. Těsto je cca na 6 placek, maso mi vyšlo na tři porce, takže si suroviny uzpůsobte podle toho, jak potřebujete. :-)



Suroviny na 6 placek:
  • 1 cuketa (cca 350g)
  • cca 150g pohankové mouky
  • 2 větší stroužky česneku
  • sušená majoránka, oregano, bazalka
  • sůl
 Suroviny na maso:
  •  500g krůtích prsou
  • 1/2 ČL mletého zázvoru
  • 1/3 ČL kardamomu
  • 2 chilli papričky (já použila sušené)
  • mletý pepř čtyř barev (nebo jen černý)
  • 1 ČL sušeného koriandru
  • sůl
  • olivový olej
Další suroviny:
  • jogurotvý dip (bílý jogurt s česnekem)
  • dušená zelenina, zeleninový salát...

Cuketu omyjte a nakrájejte na struhadle nahrubo. Prosolte ji a dejte na sítko a nechte aspoň 10 minut vypotit.

Mezitím nakrájejte maso na kostičky. Přimíchejte koření včetně nadrobno nakrájených chilli papriček. Zalijte trochou oleje a promíchejte pořádně rukou. Nechte odležet.

Po 10 minutách z cukety pořádně vymačkejte vodu a dejte do mísy. Přidejte prolisovaný česnek, bylinky a trochu dosolte (velká část soli se odplaví ve vymačkané vodě). Promíchejte a teprve pak přidejte mouku. Tu přidávejte postupně. Záleži na velikosti cukety a na tom, jak moc ji zbavíte vody, takže se množství použité mouky může lišit. Mělo by vám vzniknout tužší těsto. Nelekejte se, stále bude poněkud mazlavé.

Z těsta vytvarujte placky. Můžete je buď osmahnout na pánvi, nebo jako já dát na pečící papír a zapéct v troubě. Nakonec jsem je ale stejně musela postříkat olejem, protože by byly moc suché. Na pánvi je smažte cca 5minut z každé strany. V troubě na 200st cca 20 - 25 minut. Do zezlátnutí...

Jakmile jsou placky v troubě, rozpalte si pánev a osmahněte na ní maso za občasného míchání dozlatova. Cca 10 minut.

Podávejte např. s dušenou mraženou zeleninou, nebo zeleninovým salátem. Jídlo je spíš sušší, takže doporučuji si k tomu udělat váš oblíbený dip. Já jsem si smíchala bílý jogurt s česnekem.

Ať vám chutná.

Zdeňka
 

Žádné komentáře:

Okomentovat