středa 19. srpna 2015

Domácí sojanéza

Ležím doma s angínou, takže vymýšlím nemléčné varianty. Konečně jsem se tedy dostala k výrobě domácí majonézy ze sóji. A hned ji můžete využít k přípravě lilkové pomazánky.


Potřebné suroviny na cca 200ml sojanézy:
  • 125ml sójové smetany
  • 1PL citrónové šťávy
  • 1ČL jablečného octu
  • 1/2 ČL hořčice 
  • slunečnicový nebo řepkový olej
  • čerstvá petrželka 
  • sůl
Vymíchejte nebo rozmixujte sójovou smetanu, citrónovou šťávu, ocet a hořčici. Pak postupně vmíchávejte olej, dokud nebude majonéza dostatečně hustá. Na závěr dosolte a dochuťte nasekanou čerstvou petrželkou.

Pozn.: Nedávno jsem se dočetla, že sója není až tak zdravá, jak se propaguje, takže to s ní nepřehánějte. :-) Nejdravější je její fermentovaná forma tj. tempeh a miso.

1 komentář:

  1. To vypadá zajímavě. O sojanéze slyším poprvé. Zajímalo by mě, jak chutná. Kde se dá koupit ta sójová smetana? :-) . Já bych akorát nahradila slunečnicový olej olivovým , to by ale neměl být problém doufám :-) . Naučila jsem se ho používat na vaření i smažení, takže jiný než olivový si už nekupuji :-) .

    OdpovědětVymazat