neděle 9. srpna 2015

(Téměr) bezlepkový koláč se švestkami

Chtěla jsem zkusit nějaký moučník, který bude bez mléka a vajec. Tak jsem zabrouzdala na internetu a našla skvělý recept na bezlepkový koláč. Inspirovala jsem se receptem na těsto, odkaz na originální recept naleznete níže. Potřebovala jsem využít švestky, takže jsem je použila namísto původního máku. Moučník je opět málo sladký. :-) Kdo chce zcela bezlepkový koláč, musí si sehnat i bezlepkový prášek do pečiva....

Potřebné suroviny:
  • 1 hrnek jáhlové mouky
  • 1 hrnek pohankové mouky
  • 1 hrnek rostlinného mléka (já použila domácí rýžové)
  • 1 PL sladu
  • 3 PL agávového sirupu
  • 5 PL řepného oleje
  • 1 jablko
  • 1 mrkev
  • hrst namočených rozinek
  • hrst slunečnicových semínek 
  • 1 PL chia semínek
  • 1 prášek do pečiva bez fosfátů
Suroviny na švestkovou náplň:
  • asi 400g vypeckovaných švestek
  • 1 PL rumu
  • 2 PL třtinového cukru
  • 1 ČL skořice nebo perníkového koření
  • 2 hrsti pohankových vloček 
Nejdříve si připravte švestkovou náplň. Vypeckované švestky povařte pár minut v malém množství vody. Vodu slijte (můžete si z ní pak udělat šťávu na pití) a švestky rozmixujte, nemusíte úplně dohladka. Přidejte rum, třitnový cukr, skořici a pro zahuštění pohankové vločky. Směs aspoň trochu vychladne, než si připravíte těsto.

Jablko oloupejte a nastrouhejte najemno společně s mrkve. Přidejte rozinky předem namočené ve vodě, slunečnicová semníka, slad, sirup, olej a rostlinné mléko. (Já rozmixovala povařenou rýži s vodou, ale můžete třeba použít i mléka zn. Zajíc, nebo nevadí-li vám mléčné výrobky, tak klasické mléko.)



V druhé míse smíchejte obě mouky a teprve pak je přimíchejte k tekutým surovinám. Promíchejte a až úplně na závěr přisypte prášek do pečiva a opět pořádně promíchejte. Mělo by vám vzniknout tužší, ale stále tekuté těsto. To nalijte do dortové formy vyložené pečícím papírem a vytvořte mírně vyvýšené okraje. Do prostřed pak rozprostřete švestkovou náplň a dejte péct do předem vyhřáté trouby na 170°C na asi 45-55 minut.



A tady je odkaz na originální recept http://vesmirna.blogspot.cz/2015/08/bezlepkovy-kolac-s-makem-kesu-vegan.html.

Žádné komentáře:

Okomentovat