neděle 1. března 2015

Tvarohovo-ovocný koláč se špaldovou drobenkou

Tenhle koláč jsem pekla už mnohokrát, obvykle v létě, kdy je na trhu spousta ovoce. Ale proč si ho neupéct i dříve třeba s mraženým ovocem. :-) Tentokrát jsem klasickou polohrubou mouku nahradila špaldovou a použila mraženou lesní směs. Přiznám se, cukr je bílý... Trochu jsem se bála co by s tím udělal třtinový, mám zrovna takový hrubozrnný a tmavý. Nemáte s tím někdo zkušenosti?

Potřebné suroviny na drobenku:
  • 125g hrubé špaldové mouky
  • 125g hladké špaldové mouky
  • 100g másla
  • 1 vajíčko
  • 1/2 prášku do pečiva bez fosfátů
  • 90g moučkové cukru
Na tvarohovou náplň:
  • 250g polotučného tvarohu
  • 1 vajíčko
  • 1 PL agávového sirupu (podle kyselosti ovoce)
  •  libovolné měkčí ovoce (maliny, jahody, rybíz, borůvky, příp. meruňky, broskve.... )
Máslo nechte v teple změknout a teprve pak smíchejte všechny suroviny na drobenku. Formu na koláč nebo dort vyložte pečícím papírem a z cca 3/4 uplácejte rukama těsto na dně formy a nechte mírně vyvýšené okraje. Připravte si tvarohovou náplň a nalijte ji na těsto. Posypte ovocem a zbylou drobenkou. Já používám směs z Lidlu a musím říct, že ta obsahuje minimum vody, takže jsem si dovolila posypat ještě zmraženým ovocem. Jinak bych raději doporučila nechat rozmrazit, přebytečnou vodu slít a teprve pak použít na koláč.

Pečte v předem vyhřáté troubě na 175°C cca 30 minut.

Tip: Pokud je ovoce příliš kyselé, můžete na talíři polít koláč ještě agávovým sirupem.


Žádné komentáře:

Okomentovat