pondělí 16. března 2015

Placky z červené řepy s chia semínky

Tak jsem pro vás doladila recept na výýýborné řepné placky, karbanátky.. jak chcete. :-) Vyšperkovala jsem ho o chia semínka a je to fakt skvělá pochoutka. Můžete připravit jako zeleninovou přílohu k masu, podávat jen tak, jak je libo. Ačkoli nemám ráda smažení v hromadě oleje, tentokrát jsem udělala výjimku. Zkusila jsem to s troškou oleje a pořádně se to nepropeklo a ani to tak dobře nechutnalo. Po usmažení doporučuji starý známý trik s ubrousky, které vsajou alespoň část oleje...

Potřebné suroviny na cca 16ks:
  • 5 menších bulv červené řepy (cca 850g)
  • 1 vajíčko
  • 50g špaldové mouky
  • 2PL chia semínek (20g)
  • 3 ČL mletého římského kmínu
  • 1 ČL mleté kurkumy
  • řepkový olej
  • sůl, čerstvě mletý černý pepř
Řepu oloupejte, omyjte a nastrouhejte najemno. Slijte přebytečnou štávu. (Řepu jsem jen lehce promačkala a štávu slila. Nějaká šťáva vám tam zůstane a tak to má být.) Přimíchejte vajíčko, mouku a chia semínka. Okořeňte a nechte 5 minut odstát, aby semínka mohla nasát vodu. Množství mouky berte pouze orientačně, záleží na tom, jak moc/málo vyždímáte šťávy.

Vytvořte placky o velikosti dlaně a dejte do většího množství rozpáleného oleje. Smařte z každé strany 5-8 minut. Dle tloušťky placky.

Žádné komentáře:

Okomentovat