středa 11. března 2015

Fenyklová pomazánka

Nemléčná pomazánka, která se nejlépe hodí k žitnému (ideálně domácímu) pečivu. :-)

Potřebné suroviny:
  • 1 fenykl
  • 1 stroužek česneku
  • 2 ČL extra panenského olivového oleje
  • 1 PL citrónové šťávy
  • sůl
Fenykl rozdělte na jednotlivé listy, omyjte, tvrdý košťál odřízněte a nakrájejte na malé kousky. Zalijte vodou tak, aby byl sotva ponořený a vařte přikryté cca 10 minut. Vodu slijte a nechte zchladnout.

Zchladlý fenykl vhoďte do mixéru, přidejte olej, citrónovou šťávu a prolisovaný stroužek česneku. Vše řádně rozmixujte na hladký krém. Podle chuti dosolte.

Tip: Pro malé děti můžete vynechat česnek a případně ubrat, nebo nedat vůbec citrónovou šťávu a přimíchat lučinu. Mému 20měsíčnímu synovi takhle moc chutnala a to je co říct, moc mi pomazánky nejí. :-)

2 komentáře:

  1. Dneska jsem koupila poprvé v životě fenykl... :) Výsledek jsem si neuměla představit. A musím říct, že pomazánka je výborná!!! Nepoužila jsem citrónovou šťávu, kvůli kojení. Ale i tak je chuť parádní, vůbec není nasládlá...jak jsem čekala podle fenyklového čaje :). Můžu doporučit! Svatka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší Svaťko, díky. :-) Já fenyklový čaj moc nemusím, ale čerstvý fenykl je úplně o něčem jiném. :-)

      Vymazat