pátek 13. listopadu 2015

Švestkový koláč z ječné mouky

Vždycky jsem ječnou mouku používala v kombinaci s jinou moukou, ale nedávno jsem zkusila lívance jen čiště z ječné mouky a byla jsem mile překvapená. Lívance byly světlé a nadýchané, takže člověk by ani nepoznal, že jsou celozrnné. A chuťově je ječná mouka mnohem lepší než obyčejná pšeničná. Takže teď vám představuji 100% ječný koláč. Je výýýýýborný. K oslazení jsem použila sušenou sladěnku, protože jsem ji potřebovala spotřebovat. Ale můžete ji nahradit medem nebo jiným sirupem, případně třtinovým cukrem.

Potřebné suroviny:
  • 300g ječné mouky
  • 120g rozpuštěného bio másla
  • 350ml podmáslí
  • 2 vajíčka
  • 100g sušené sladěnky
  • 2PL medu
  • 1 prášek do pečiva
  • švestkový kompot
Připrava je velmi jednoduchá. Nejdříve smíchejte suché suroviny a pak do nich vmíchejte podmáslí, med, vajíčka a máslo. Vymíchejte do hladka. Dortovou formu lehce vymažte olejem a vysypte strouhaným kokosem.

Polovinu těsta vlijte do formy a poklaďte švestkami, nalijte zbytek těsta a ozdobte zbytkem švestek. Dejte péct na 180°C na 30-40 minut.

2 komentáře:

  1. Báječný koláč! Hledala jsem dlouho dobré kombinace s ječnou moukou, ale tenhle je dokonce celoječný a chutná skvěle, vláčný a kyprý, dnes dělám podruhé, díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za milý komentář. Jsem ráda, že Vám chutnal! Dlouho jsem ho nedělala, díky za připomenutí. :-)

      Vymazat