pondělí 30. června 2014

Velmi hustá zeleninová polévka

Tak tohle je jeden z receptů "co dům dal". :-) Jednoduché, levné a rychlé. Obměnou zeleniny můžete vařit vícekrát za sebou a pokaždé bude jiná. Díky tomu, že je polévka hustá, tak zasytí jak na oběd tak i na večeři.


Zase jsem dělala od oka, ale snažila jsem se zapamatovat si kolik jsem čeho dala, takže tady je recept tak zhruba na 1,5-2l polévky. Podle toho, kolik přidáte vody.

Ingredience:
  • 6 hrstí ječných krup
  • půl misky kukuřice
  • půl misky hrášku
  • 1/2 brokolice
  • 3 menší stroužky česneku
  • 1/2 cibule
  • olivový olej
  • zeleninový bujón bez glutamátu (např. Alnatura, Wurtz, obojí lze koupit např. v DM drogerii)
  • petrželová nať
  • sezamová semínka 


Kroupy nejdříve propláchneme ve studené vodě a pak je dáme vařit v dostatečném množství vody (cca 1,5l). Mezitím nakrájíme cibuli a česnek na jemno a osmahneme na pánvičce. Jen mírně, až zesklovatí.

Po 15 minutách přidáme ke kroupám hrášek a kukuřici a 2 PL zeleninového bujónu. Pořádně promícháme a vaříme dalších 10 minut. Na závěr se přidají malé růžičky brokolice, osmahnutá cibule s česnekem a vaříme ještě dalších 5-10 minut. Prostě dokud brokolice nezměkne, ale zase aby se úplně nerozvařila.

Na talířku ozdobíme petrželkou a semínky. Polévka je opravdu hodně hustá, kdo má raději řidší, ať dá méně krup, nebo více vody. :-) Já už nedosoluji, bujón mi bohatě stačí. Jídlo je vhodné i pro malé děti, vařila jsem 11 měsíčnímu synovi, jen bez toho bujónu tedy. :-)

Přeji dobrou chuť.

Zdeňka



Žádné komentáře:

Okomentovat