neděle 29. června 2014

Cizrnová kaše

Hezký večer,

úmyslně nepíšu humus, přestože to byl původní úmysl, ale vznikla mi poněkud hustší kaše, která by se asi moc namazat na chleba nedala.... Měla jsem problém ji i pořádně rozmixovat dohladka... To mám z toho, že si ty suroviny nevážím a dávám od oka. :-D

Nicméně chuťově to bylo velmi povedené a navíc mi to přijde jako super obměna klasických svačinek jako je ovoce, jogurt apod.




Potřebné suroviny:
  • 180g cizrny
  • 2-3 polévkové lžíce (dále jen PL) sezamové pasty Tahiny
  • 2 PL citrónové šťávy
  • 2 PL olivového oleje
  • 3 stroužky česneku
  • sůl, pepř, drcený římský kmín

Vyfotila jsem jen stěžejní suroviny pro ty, co je neznají



Můžete koupit buď uvařenou cizrnu v plechovce (tu nemám vyzkoušenou, ale vidím výhodu v tom, že odpadne vaření doma), nebo koupit sušenou cizrnu. Pak ji budete muset nejdříve přes noc namočit do vody a pak cca 50 minut vařit v neosolené vodě. Trochu soli můžete přidat až na závěr vaření. Během vaření je dobré odstraňovat vzniklou pěnu.

Po uvaření se cirzna rozmixuje. Pokud vám to nepůjde jako mě, prostě jsem to rozmačkala vidličkou. Přidáte všechny ostatní ingredience a pořádně promícháte. Chcete-li řidší konzistenci, pak buď uberte množství cirzny, nebo spíš přidejte olej, příp. trochu vody.

Kaše se jí vychlazená třeba k celozrnému chlebu s čerstvou zeleninou.

Zdeňka





Žádné komentáře:

Okomentovat