neděle 29. června 2014

Rychlá ovesná kaše s chia semínky

Krásné dobré ráno,

všem co neradi tráví dlouhý čas v kuchyni po ránu, je tahle snídaně úplně ideální! Zabere vám stejně času jako kdybyste si chtěli udělat "pečivo s něčím". A přitom je výživnější a pro mě i chutnější. Takže hurá do toho a už žádné výmluvy! :-)




Ideální jsou jemné vločky (nerada dělám reklamu, ale v tomhle případě udělám výjimku - já kupuji vločky v Lidlu, protože jsou jen za 15Kč a ještě k tomu celozrnné :-) ), protože se vaří tak 3-5minut. Když máte klasické, nevadí, je třeba je ale večer namočit do mléka (případně vody), aby změkly a pak se vaří zhruba také 5 minut. Já si do vloček přidala chia semínka, mletou skořici a ozdobila melounem a hroznovým vínem. Super je, že obměnou ovoce docílíte pokaždé jiné snídaně, takže tolik neomrzí. Kdo má raději sladší jídla, může si buď při vaření přidat třtinový cukr, nebo do již hotové kaše med, agávový sirup, javorový atd. Mě to bohatě osladil meloun. :-)



Chia semínka lze nahradit jinými (sezamovými, slunečnicovými, dýňovými...). Ale proč zrovna chia? Mají mnohem vyšší obsah omega-3 mastných kyselin než např. lněná semínka. 30g obsahuje 11g vlákniny (cca 35% doporučené denní dávky), 4g bílkovin a 9g tuku. Navíc obsahují velké množství minerálních látek a vitamínů. A informace zejména pro ŽENY - ovlivňují pozitivně hladinu krevního cukru, protože zpomalují proces přeměny sacharidů na jednoduché cukry! Takže ideální doplněk při hubnutí. :-)

Zdeňka


1 komentář:

  1. A jak mě upozornila moje setřenka, tak nově mají chia semínka v Kauflandu. :-)

    OdpovědětVymazat