středa 27. srpna 2014

Bramborové šišky s mákem a švestkovým pyré

Hezký den všem,

tohle je naprosto tradiční recept na bramborové šišky, některé věci se prostě s celozrnnými surovinami dělat nedají.... Jen jsem ho krapet vylepšila švestkovým pyré, které celý pokrm obzvláštní a udělá vláčnějším. Přiznám se, že mák jsem osladila klasickým cukrem, až pak mě napadlo, že jsem ho mohla osladit nějakým sirupem, nebo víc osladit švestkové pyré, možná by to stačilo. Pak by to jistě byl zase o kus zdravější pokrm. :-))



Suroviny na cca 4 porce:

Na těsto:
  • 1kg brambor
  • 300g hrubé mouky
  • 100g krupice
  • sůl
  • 2 vajíčka
Na švestkové pyré:
  • 10 švestek
  • agávový sirup
  • 1 PL rumu
Ostatní:
  • mák
  • moučkový cukr (jiné sladidlo)
  • máslo
Brambory uvařte ve slupce ideálně den předem. Vychladlé je oloupejte a nastrouhejte najemno. Přidejte ostatní suroviny a řádně promíchejte. Přendejte těsto na vál a rukama ještě uhnětejte. Pokud se těsto lepí, posypejte vál moukou, příp. přidejte ještě trochu mouky do těsta. Rozdělte na dvě půlky. Z každé udělejte tlustší váleček, které jemně rukou mírně rozplácněte. Pak jen ukrajujte nožem cca 1cm tlusté plátky, které jen lehce poválejte ze strany na stranu, čímž vytvoříte šišky.

Dejte vařit do mírně osolené vody. Šišky jemně ve vodě zamíchejte, aby se odlepily ode dna. Vařte 3-5 minut, resp. dokud šišky nevyplavou na povrch.

Mezitím si vypeckujte švestky a dejte je do hrnce s vodou a uvařte do měkka. Mě to trvalo asi 5 minut, záleží na tom, jak jsou zralé. Pak vodu slijte, švestky rozmixujte, přidejte sirup podle chuti a lžíci rumu. 

Šišky jsem si ještě trochu omastila máslem, pak nasypala mák a polila švestkovým pyré.

Ať vám chutná.

Zdeňka

Žádné komentáře:

Okomentovat